دوره کاربردی تربیت مدرس فقه اصناف برگزار می‌شود
کد خبر: 3872795
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

دوره کاربردی تربیت مدرس فقه اصناف برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ موسسه فقه اقتصادی طیبات، دوره کاربردی تربیت مدرس فقه اصناف را ویژه مربیان سازمان بسیج اصناف سراسر کشور برگزار می‌کند.

دوره کاربردی تربیت مدرس فقه اصناف برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا صفا، معاون علمی موسسه آموزش و تحقیقات فقه اقتصادی طیبات در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مطابق بند«ن» مادّۀ (30) قانون نظام صنفی تمامی اصناف کشور برای اخذ پروانه کسب یا تمدید آن باید به مدت 24 ساعت در دوره‌های آموزشی اتاق اصناف شرکت کنند.
وی افزود: یکی از مواد درسی این دوره آموزشی، درس فقه اقتصادی است که مطابق قانون این درس به مدت 6 ساعت از سوی مربیان سازمان بسیج اصناف در سراسر کشور آموزش داده می‌شود.
صفا تصریح کرد: این مربیان برای اخذ مجوز تدریس باید در دوره‌های آموزشی بدوی و دانش‌افزایی شرکت کنند که این دوره‌ها در شهر مقدس قم از سوی موسسه آموزش و تحقیقات کاربردی فقه اقتصادی طیبات با همکاری حوزه عملیه امام کاظم(ع) (تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی) برگزار می‌شود.
معاون علمی موسسه آموزش و تحقیقات فقه اقتصادی طیبات افزود: این دوره به مدت 4 روز از سی‌ام دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه و طی 30 ساعت انجام خواهد شد.
صفا اضافه کرد: در این دوره در راستای اسلامی‌سازی بازار و رونق تولید به مباحث عقاید و اخلاق کسب و کار در اسلام، رباشناسی، عقدشناسی، آموزش احکام قراردادهای مبادله‌ای و مشارکتی جاری در بازار پرداخته می‌شود.
وی افزود: این دوره در حوزه علمیه امام کاظم(ع)، ساختمان امام رضا(ع) طبقه 2 کلاس 216 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha